Veľkoformátová reklama

Ako je známe, veľkoformátová reklama má svoje vlastné pravidlá. Vzhľadom na veľmi veľkú veľkosť a opakovateľnosť správy, je potrebné starostlivo naplánovať nielen obsah, ale aj všeobecná formu reklamy. Vždy by sa malo pamätať na to, že investícia do profesionálnej veľkoformátovej reklamy nie je najlacnejšia, takže sa oplatí posvätiť a zadbať aj o ten najmenší prvok.

Výber správnej témy

Pri príprave efektívnej veľkoformátovej reklamy by sme mali najskôr zvážiť výber hlavnej témy kampane a správy. Kľúčom k úspechu je určenie toho, aké úlohy by mala spĺňať veľkoformátová reklama. Inak bude vyzerať reklama pre upútavky a úplne inak striktne predajná reklama alebo obrázové kampane.

Ak už vieme, čo chceme sprostredkovať a čo je naším najdôležitejším cieľom, môžete začať navrhovať veľkoformátovú reklamu. V tomto prípade sa oplatí využiť pomoc profesionálnych grafikov a skúsených reklamných agentúr, pretože kľúčom k úspechu je okrem samotného konceptu aj správna príprava celého projektu na tlač. V súčasnosti je najobľúbenejšie vytváranie súborov na tlač vo formáte EPS, AI, CDR alebo TIFF. Mnoho ľudí používa aj populárny formát PDF.

Vytvorenie projektu veľkoformátovej reklamy

Novy projekt veľkoformátovej reklamy je najlepšie začať vytvorením matrice s danou veľkosťou reklamy. V mnohých projektoch postačuje mierka 1:10. Takýto súbor nielen uľahčí rozloženie jednotlivých prvkov, ale predovšetkým ho bude možné voľne odosielať. Pri navrhovaní veľkoformátovej reklamy by ste mali pamätať aj na presahy a na okrajoch ponechať príslušné medzery. Logá a kľúčové reklamné slogany neumiestňujte v blízkosti okrajov, pretože v priebehu tlače alebo lepenia reklamy môže byť časť oblasti v blízkosti okrajov zakrytá alebo orezaná. Pri navrhovaní reklamy presne určte, ktoré presahy môžu byť ponechané.

Výroba veľkoformátových reklám

Pri výrobe veľkoformátových plagátov by ste mali využiť výhody moderných strojov, ktoré zaručujú vysokú kvalitu a trvanlivosť tlače. V súčasnosti je najobľúbenejšia solventná technológia na báze rozpúšťadiel a ekologických rozpúšťadiel. Reklamné materiály vyrobené touto technológiou sa v súčasnosti vyznačujú najvyššou kvalitou a dlhodobou odolnosťou voči nepriaznivým poveternostným podmienkam. Za zmienku stojí aj to, že farby na báze ekologického rozpúšťadla majú príslušné schválenia, aby sa výtlačky mohli používať nielen na vonkajšiu, ale aj na vnútornú expozíciu.

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *